Пошукова оптимізація є одним з найдієвіших способів залучення Вашої цільової аудиторії. Ви надаєте користувачу саме ту інформацію, яку він шукав. Від того, чи зможе Ваш клієнт знайти Ваш сайт у пошуку, залежить не тільки відвідуваність сайту, а й безпосередньо рівень продажів.

Працюючи і з українськими, і з американськими клієнтами вдалося виділити низку закономірностей, які відрізняють просування сайту в Україні і США.

1. Рівень конкуренції

У липні цього року в Києві пройшов семінар «Як отримати максимум цільового трафіку від Google», де Оксану Команеску, представник Google Search Quality Team, підтвердила те, що для багатьох і так було зрозуміло: «Мене часто питають, чи є в Google пісочниця (фільтр Google Sandbox). Пісочниці немає, але є конкуренція, яка в багатьох тематиках вже дуже висока». Якщо порівнювати США і Україну, то рівень конкуренції на порядок вищий, що відповідно відображається на термінах досягнення перших позицій та бюджетах. Середні терміни у США починаються з 6 місяців, якщо в Україні це 3 місяці.

2. Можливість для самостійного просування

Процес пошукового просування напряму залежить від двох складових: внутрішньої оптимізації та зовнішньої оптимізації. При однакових рівних показниках внутрішніх факторів (унікальність контенту, його оптимізація під ключові запиту, відсутність внутрішнього дублікату), на вищих позиціях в пошуку буде знаходитись той сайт, якість і кількість зовнішніх посилань на який більша. І в Україні, і в Росії є можливості для самостійного просування, але в більшості своїй якісне посилання здобути безкоштовно дуже важко. SEO на заході – це майже безмежні можливості для безкоштовного лінкбілдінгу, де основною затратою є Ваш власний час.

Серед таких джерел:

  • Каталоги статей;
  • Гостьовий блогінг;
  • Каталоги сайтів;
  • Коментарі;
  • Каталоги прес-релізів та ін.

3. Вага соціальних факторів

Facebook та Twitter вже відіграють вагому роль у деяких сферах в Україні, але порівнювати їх розвиток у нас і на заході просто неможливо. В Америці вони стали найактуальнішим джерелом нової інформації, що формують моду та задають тренди. Тому вплив соціальної активності (like, tweet, shares) на позиції у Google.com, значно вищий ніж у Google.com.ua.

4.Відношення до купівлі посилань

Кожний, хто хоч раз цікавився процесом просування сайту в пошукових системах, напевно знає офіційну позицію пошукових систем: «Купівля посилань – це погано». В той же час в Україні це основна технологія просування, а в США хоча купівля посилань і використовується, усі стараються не акцентувати на цьому увагу.

5. Рівень розвитку SEO інструментів

Маючи значну перевагу у сфері бірж купівлі посилань (про що йтиметься далі), Рунет значно програє в інструментах аналізу. Сервіси SEMRush, Compete, KeywordSpy, програмний комплекс SEOMoz не мають якісного аналогу в Україні.

6. Рівень розвитку бірж купівлі посилань

Біржі купівлі посилань у Рунеті дають можливість не тільки відібрати необхідні для просування лінки, але й дозволяють в деякій мірі автоматизувати процес. Значно вищий вибір і нижча ціна робить їх невід’ємним елементом пошукового просування.

Одна з головних західних бірж купівлі посилань – Text Link Ads анонсує 45 тис. сайтів, в той час на її російському колезі Sape.ru їх понад пів мільйона.

7. Використання заборонених прийомів просування (Black Hat SEO)

Більший рівень конкуренції на заході викликає у багатьох неоднозначне бажання використати заборонені методи просування, які націлені як на власний ресурс, так і на ресурси конкурентів, що закривають дорогу до таких очікуваних перших позицій. В Україні цей процес має епізодичний характер.

8. Очікування клієнтів

Чи є в SEO гарантії питання неоднозначне для України. Є компанії, що працюють з гарантіями, є такі що категорично виступають проти них. В США історично склалось, що відсутність гарантій у SEO сприймається на рівні аксіоми. Відповідно ключовим для України є конкретний результат, а для США процес сервісу і його представлення.

9.Взаємодія SEO з контекстною рекламою

На заході більшість клієнтів приходять до SEO після доволі тривалої взаємодії з контекстною рекламою. Вони вже знають, що пошук працює і здатний приводити на сайт не просто відвідувачів, а реальних покупців товару чи послуги. Бажання зайнятися пошуковою оптимізацією найчастіше викликано зростанням ставок в контекстній рекламі і природним бажанням при менших вкладеннях отримати більшу виручку.

В Україні ця стадія зазвичай пропускається і знайомство с контекстом відбувається опосередковано. Обмеженість бюджетів часто не дає рекламодавцям використовувати синергію пошукової оптимізації і контекстної реклами з максимальним ефектом.

10. Фільтри та санкції

Рівень конкуренції накладає відповідні норми на боротьбу із зловживаннями при пошуковому просуванні. Недаремно Google Search Quality Team з кожним роком поповнюється новими працівниками. Можливість отримати фільтр при просуванні у західному сегменті значно вище ніж в Україні.

На сьогодні Google.com.ua ще значно відстає від Google.com з точки зору пошукового просування. Нововведення приходять із запізненням, конкуренція вища, розуміння морфології слов’янських мов ще потребує покращення. В той же час, дивлячись на захід є можливість чітко прогнозувати, що чекає українську пошукову оптимізацію завтра.

Антон Воронюк

Технічний директор WebPromo

Добавить комментарий