Що ж таке SaaS?
Офіційне тлумачення: SaaS — це модель продажу програмного забезпечення, при якій постачальник розробляє веб-додаток (простіше кажучи і самостійно управляє ним, а замовник отримує доступ до програмного забезпечення через Інтернет. Просте тлумачення: це коли у вас на компьютері нічого не встановлюється, а для роботи з програмою достатньо доступу в Інтернет (як при роботі з електронною поштою).
Хмарні сервіси можна порівняти з комунальними послугами — в обох випадках споживачі платять лише за реальне користування послугою. Тобто, користувач не купує програмне забезпечення, а бере його в оренду. Укладаючи договір із постачальником, користувач зобов’язується своєчасно оплачувати оренду, а компанія-розробник сервісу гарантує доступність і технічне оновлення системи.
Переваги SaaS
Основна перевага моделі SaaS для бізнесу полягає у відсутності витрат, пов’язаних з установкою, оновленням і підтримкою працездатності обладнання та програмного забезпечення, навчання персоналу.
Українські та російські розробники не відстають від тенденцій. Вони активно аналізують зарубіжний досвід і адаптовують його до українських умов ведення бізнесу.
Які ж задачі найчастіше довіряють вітчизняним онлайн-сервісам. Читайте далі…
1) Управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM)
BPMonline CRM — SaaS-рішення, розроблене українською компанією Terrasoft. Система була анонсована в 2011 році і стала ще одним продуктом компанії Terrasoft, яка спеціалізується на автоматизації сфери управління взаємовідносинами з клієнтами. Програмні продуктиTerrasoft допомагають зібрати всю інформацію про клієнтів в одній інтелектуальній системі, що дозволяє значно збільшити ефективність продажів. База знань про клієнтів, наприклад, може сама відслідковувати всі звернення лояльного покупця, нагадувати продавцю про його день народження і т. д.
Переваги CRM як веб-сервісу полягає в тому, що його можна швидко впровадити (Беручи продукт BPMonline CRM в оренду (on-demand), клієнт може почати працювати в системі вже через 60 хвилин після оплати послуги.)
Веб-платформа інтегрується з колл-центром, корпоративною поштою та календарем.
Найбільщою перевагою для користувачів системи є можливість доступу з будь-якої точки світу. Тобто, їдучи на переговори, менеджер з продажу може ще раз переглянути всю історію роботи з клієнтом з свого ноутбука.
2) Система обліку робочого часу та контролю працівників
У 2010 році українська компанія Яваре запустила хмарний сервіс Yaware для обліку робочого часу за компьютером. Задачею сервісу є створення прозорих умов роботи і підвищення ефективності працівників завдяки аналізу використання робочого часу.
Фактично, Yaware — це сучасний аналог хронометражу робочого дня. Тільки Yaware все робить автоматично — фіксує, як працівник розподіляє робочий час, та формує звіти для керівника.
Перевагами онлайн-системи обліку часу є знову ж таки швидкість впровадження (система налаштовується за 5 хвилин), 14 денне безкоштовне тестування, гнучкість в оплаті (підприємство оплачує підписку за 1 робоче місце і може її адаптовувати до потреб), контроль роботи віддалених працівників.
З допомогою Yaware директор дізнається:
- чи дотримуються працівники робочого графіку (якщо в компанії жорсткий графік);
- чи відпрацьовують встановлений час (якщо працівники отримують оплату погодинно);
- чи виконує людина свою роботу або ж марнує час, переглядаючи відео на Youtube.
3) Колективне управління задачами та проектами
Системи колективного управління задачами та проектами — одні з лідерів по використанню технології SaaS. У червні 2011 року російська компанія Мегаплан відкрила представництво у Сімферополі, а в кінці 2012 в українському Мегаплані вже зареєструвався 10000-й користувач.
“Мегаплан” — це корпоративна система управління проектами, фінансами та комунікаціями. “Мегаплан” допомагає організувати роботу співробітників, зберігати контактні дані клієнтів і електронні копії договорів та інші документи. Співробітники планують тут свій робочий день, узгоджують час відпустки. Кожен користувач має свій доступ до системи і може його використовувати для роботи з будь-якої точки світу.
Як інші відчизняні розробники, Мегаплан при розробці врахував специфіку ведення бізнесу. Основною відмінністю від західних сервісів є можливість відтворити ієрархію компанії, тобто налаштувати хто кому підпорядковється, хто кому може ставити задачі і їх переглядати. Таким чином працівник бачить тільки свої задачі, його керівник свої і задачі працівника, а керівник компанії — всі задачі.
Відірватись від землі
То в чому вигода хмарних технологій? Власники бізнесу відзначають, що при використанні онлайн-сервісів немає необхідності вилучати великі кошти з обороту на купівлю програмного забезпечення. SaaS-рішення дозволяють бізнесу залишатися більш конкурентоспроможними, бо переводять капітальні витрати в операційні витрати.
Для спеціалістів це можливість доступу до необхідних бізнес-додатків з будь-якої точки світу, більш ефективне спілкування з колегами та клієнтами, можливість колективної роботи з співробітниками над документами в режимі реального часу.
Усі ці фактори дозволяють значно розвантажити власний робочий графік і збільшити продуктивність праці.
В 2012 році журнал«PCWeek» відзначив наступні позитивні фактори для стрімкого розвитку українського огрядного ринку:
- хмарні технології в повній мірі виправдовують очікування керівників;
- більше половини респондентів планують впроваджувати хмарні технології.
Повна версія дослідження на сайті PCWeek: Cloud Computing. Україна 2012.