ПОДЕЛИТЬСЯ

За тисячі миль від Уолл-Стріту, Alibaba Group, cтатки якої складають мільярди доларів, допомагає китайським фермерам міняти трактори на авто преміум-класу.

Увесь наш бізнес зараз в Інтернеті”, — розповідає Хуань Ян-Квао, який виріс в бідній родині, а зараз їздить на чорному Ягуарі й літає з дружиною на вихідні до Парижу. Все це стало можливим завдяки інтернет-крамниці з продажу сумок, річний прибуток якої складає 30 мільйонів юанів (4 мільйони 800 тисяч доларів) на рік.

Хуань — один із тих численних китайських фермерів, чиє життя перемінилося завдяки мережі роздрібної торгівлі, платформу для якої надали Alibaba. Група, яка домінує на ринку електронної комерції в Китаї, поєднує в собі аспекти eBay, Amazon, PayPal та інших західних технологій продажу.
ALIBABA
За прогнозами 2014 року, інвестиційна лихоманка може підняти вартість компанії до двохсот мільярдів доларів. На сьогодні офіси Alibaba вже є в Сполучених Штатах Америки.

Далеко від розкішних залів засідань Нью-Йорку на поламаній плитці складу Хуаня в Байгоу височіють вежі картонних коробок, що очікують доставки до міст та сіл в усьому Китаї.

Одним із найголовніших активів Alibaba є сайт електронної комерції ТаоБао чи як його ще називають “пошук скарбів”. Сайт дозволяє Хуаню пропонувати свій локальний товар мільйонам потенційних покупців з усього Китаю.

Це стартап платформа, яка не має бар’єру для входу на ринок, що дуже важливо для багатьох з нас”, — зазначає Хуань.

Село Байгоу, що в провінції Хебей, за оцінками сайту ТаоБао входить до двадцятки найрейтинговіших у Китаї. До списку входять сільські райони, більше десяти відсотків місцевого населення яких задіяні на ринку магазинів ТаоБао. А це, в свою чергу, становить прибуток більше, ніж 10 мільйонів юанів на рік.

Оце життя!

В минулому мій економічний стан був незадовільний — ні будинку, ні автомобіля. Проте сьогодні я маю змогу це все купити, я запрошую свою дружину в подорожі до інших країн, — розповідає Хуань і додає, — ось яке життя забезпечив мені ТаоБао”.

На складі Хуаня молоді співробітники пакують шкіряні рюкзаки в поліетиленові пакети, а вантажник складає їх докупи.

Села ТаоБао часто виробляють свої товари — від футболок до плетених кошиків — в невеликих майстернях. Раніше всі ці фермери в пошуках вищих прибутків змушені були б шукати кращої долі в містах. Тепер вони можуть залишитися вдома і шукати покупців онлайн.

Це місце знаходиться всього в 10 хвилинах їзди від мого дому”, — каже Лі Дан, 22-річна працівниця складу, яка приймає замовлення і позначає адреси на упаковках. Але говорить, що вона має надію відкрити свою власну справу за типовим прикладом підприємницького буму, який переживає Китай протягом останніх десятиліть, і який Alibaba зараз впорядковує.

З часом ви можете робити це самі. Деякі люди працюють тут, але в них є побічний бізнес. Вони купують леп-топ і займаються своїм інтернет-магазином у вільний час”.

Запах шкіри шириться фабрикою, де десятки робочих шиють безліч пастельних небрендових сумок, пришивають принтовані квіти на кишені, приробляють блискавки та пряжки до рюкзаків Union Jack.

Ми черпаємо натхнення у Шанель, — говорить Хуань, беручи до рук невеличку червону сумку, — ми не можемо наймати великих дизайнерів, але вчимося у них”.

Змінити життя

Alibaba була заснована в 1999 році колишнім вчителем англійської мови Джеком Ма, він почав з платформи для китайських виробників з розрахунком на подальше долучення іноземних покупців. Джек Ма запустив ТаоБао в 2003 році, як раз вчасно підключивши китайських споживачів, які саме долучалися до Інтернету й прагнули вищих прибутків.

Ринок електронної комерції в Китаї неосяжний — за даними консалтингової фірми McKinsey прибуток три роки тому складав 210 мільярдів доларів, і, за прогнозами, обжене США.

У декількох хвилинах їзди від приміщень Хуаня його друг Го Шао Хуа теж має свій власний прибутковий бізнес на платформі Alibaba з продажу сумок. Він експортує товар в різні країни, включаючи Азербайджан та Україну.

Я почав користуватися Alibaba в 2011 році, — розповідає кремезний чоловік за кермом BMW. — Це змінило життя багатьох молодих людей”.

Фірма дає йому змогу запевняти клієнтів відкривати депозити, знижуючи ризики шахрайства. Протягом найближчих трьох років він розраховує досягти річного обсягу продажів у 100 мільйонів юанів.

Тепер ми з сім’єю можемо лишитися вдома і заробляти, завдяки інтернет-бізнесу, значно більше, ніж у великому місті, — говорить Хуань. — Я вважаю, що ТаоБао дає колосальний ефект. Крім матеріального життя, в мене є й інші ідеї. Я можу планувати своє життя”.