Браузерні ігри є доволі цікавим сегментом онлайн розваг, який активно розвивається в цілому світі. Україна не є винятком. Гравці в нас є, і вони щомісяця приносять чималі прибутки власникам ігор. На жаль, гроші переважно йдуть за кордон. Щоб з’ясувати, що відбувається в Україні, ми вирішили поспілкуватись з розробником однієї з небагатьох успішних українських браузерних ігор, «Ishtwar: Война Братьев», Дмитром Галяком.

Дмитро Галяк

— Дмитро, в чому головна відмінність браузерних ігор від інших PC-орієнтованих ігор?

— Браузерні ігри відрізняються простотою використання. Не треба купувати диск, встановлювати гру, налаштовувати її і купувати “залізо” під вимоги. Гравець, набираючи звичайну інтернет адресу, відразу потрапляє в гру. Причому грати він може звідки завгодно, хоч з дому, хоч з офісу, і залежності від “крутизни” комп’ютера практично немає.

— Чи можна вважати ці відмінності перевагою?

— Простота доступу до гри – ця перевага. Набагато простіша графіка в порівнянні зі звичайними РС іграми – недолік.

— Коли в Україні виник ринок браузерних ігор? Хто головні гравці на ньому?

— Ринок браузерних ігор України досить спонтанний і досі нормально не сформувався. Основними гравцями можна назвати “Mystery: Legends of the Beyonds”, “Bloody World”. Це мало не єдині ігри з хорошим фінансуванням (Bigmir в першому випадку і Mail.ru в другому). Наш “Ishtwar: Війна Братів” виглядає на цьому фоні приємним виключенням з правил, коли обмеженим ресурсом був зроблений професійний продукт.

— А можна взагалі говорити про існування українського ринку браузерних ігор, чи все ж гроші українських геймеров течуть в Росію і на Захід?

— Однозначно українського ринку браузерних ігор не існує. Точніше, він в зародковому стані. Є розробники в Україні, але україно-орієнтованих ігор немає. Усі розуміють, що будь-який більш-менш успішний проект має бути російськомовним і бути орієнтованим мінімум на увесь СНД.

— Чим відрізняються ігрові переваги українських і західних любителів браузерних ігор?

— Ще кілька років тому західний ринок працював по підписці, а ринок СНД – на умовно безкоштовній основі (мікротранзакції). З кожним роком Захід все упевненіше рухається від підписки до умовно безкоштовної моделі.

— А українські ігри взагалі заробляють гроші?

— Заробити можна, хоч і треба постійно враховувати тенденції ринку. Думаю, при хорошому фінансуванні і правильному маркетингу гри, можна спокійно мати близько $100 000 в місяць.

— Скільки прибутків приносить середньостатистичний гравець?

— Один гравець може приносити $5-10 в місяць. Але усе дуже сильно залежить від конкурентоспроможності гри і жанрової ніші на ринку.

— Пристойний дохід. А які методи оплати використовують геймери?

— SMS, Webmoney. Останнім часом набирають оборот сервіси-агрегатори платіжних систем. Наприклад, Деньги.Онлайн, 2Pay і тому подібне.

— І скільки коштує залучення нового гравця?

— Вартість гравця коливається від $0,5 до $2. Як показала наша практика, ефективними є реклама Google AdWords, Вконтакте, facebook, marketgid. Реклама на таких великих порталах, як fishki.net і bash.org.ru показали в півтора рази меншу ефективність.

— Враховуючи ситуацію на ринку, який сьогодні треба мати бюджет для запуску власної браузерної гри?

— Планка входу на ринок росте з кожним днем. Розробка якісної гри в Україні коштуватиме $100 000-200 000, причому треба бути готовим викласти не меншу суму на маркетинг і розкрутку проекту. Час “гаражних” проектів, на жаль, практично пройшов.

— Скільки в Україні професійних команд-розробників браузерних ігор?

— Думаю, що професійних – жодної. Усе залежить від того, що ми вкладаємо в значення слова “професійний”. Є декілька гравців на ринку, але до ринку Росії ще йти і йти.

— Ринок браузреных ігор у світі активно розвивається. Що буде з ним через 3 роки?

— За усіма прогнозами – наступний рік за Unity 3D. Це ліцензований 3D движок, що запускається в браузері. Unity наступає на п’яти flash-проектам. Упевнений, що більшість нових ігор будуть повністю або частково реалізовані на ньому. Unity заполонить і соціальні мережі, будуть інтеграції в браузерні ігри. Усе йде до того, що браузерні ігри не поступатимуться stand-alone клієнтам і сингловим іграм для РС, а єдиною відмінністю буде лише доступність запуску через браузер. Хорошим прикладом я вважаю Quake – Live.

— Чи можна говорити про те, що ігри, не інтегровані в соціальні мережі, не мають майбутнього?

— Однозначно, лише інтеграція в соціальні мережі може дати конкурентоздатність на ринку браузерних ігор. Саме про це я говорив навесні на 3-ій Конференції Розробників Онлайн Ігор України. Такий сектор аудиторії даватиме величезну перевагу на ринку. Як мінімум, я знаю вже 2-3 гри, які повністю інтегрувалися в соціальні мережі і отримали такий приріст аудиторії, який нікому навіть не снився.

— Хто грає в браузрені ігри в Україні?

— За тією статистикою що ведеться в грі “Ishtwar: Війна Братів”, то у нас 85% чоловіків, середній вік 23-25 років. 40% гравців з України, 25% – з Росії, 10% – з Німеччини і ще 25% припадає на інші країни. В російських проектах аудиторія з України складає не більше 10%.

— Розумію, що в тебе немає точних даних. Але все-таки, як, на вашу думку, виглядає ТОП-3 українських браузерних ігор по прибутках?

— “Bloody World”, “Mystery Legends of the Beyond”, “MyLands”.

Источник

Добавить комментарий